کودتا در روسیه آغاز شد!

شنبه 3/4/1402 - JUNE 24 2023 

بحران کودتا در روسیه!
پوتین انگشت اتهام را به سمت گروهی از نیرو های مسلح خود گرفت! نیرو هایی که در قبال دریافت پول حاضر به شرکت در جنگ با اوکراین شده بودند حالا با شروع کودتا علیه دولت حاکم میتوانند به طور کامل ورق بازی را بر علیه حکومت روسیه برگردانند.
تبدیل شدن یک نزاع سیاسی در روسیه منجر به شعله ور شدن اتش جنگ در این کشور شده است. رئیس یک ارتش چند ده هزار نفری معروف به واگنر که در اوکراین در کنار نیروهای نظامی رسمی مسکو می جنگد ، علیه وزارت دفاع روسیه اعلام جنگ کرده و مدعی شده که ،جنگ روسیه در اوکراین همگی نتیجه توطئه غودولت مردان این کشور برای گمراه کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و وادار کردن وی برای تن دادن به یک درگیری بیهوده بوده است..
یوگنی پریگوژین ، رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر ، همچنین ادعا می کند که نیروهای دولتی روسیه به مردان او حمله کرده و تلفات متعددی وارد کرده اند. وزارت دفاع روسیه هرگونه دخالت در این حمله را رد می کند ، اما پریگوژین به معنای واقعی کلمه در مسیر جنگ قرار گرفته است و ادعا می کند که، در صورت لزوم برای سرنگونی مقامات فاسد وزارت دفاع روسیه و فرماندهی عالی نظامی به شهر روستوف در جنوب روسیه و به بعد راهپیمایی خواهد کرد. او از پلیس و نیروهای نظامی روسیه می خواهد تا در حالی که برای سربازانش "عدالتخواهی" میکند، برای برقراری عدالت در تمام روسیه، در مقابل وی مقاومتی نکنند.
دولت روسیه مدت ها از کمک پریگوژین در درگیری های سوریه و اوکراین استفاده کرده است ،اما ظاهرا از اعتماد خود قافلگیر شده است ، به ویژه اکنون که پریگوژین عقلانیت  و منطق کرملین را برای شروع جنگ زیر سوال میبرد. وی بطور مکرر در ویدیو های منتشر شده از خود، پوتین را احمق یا دروغگو خطاب میکند. سرویس های امنیتی روسیه پرونده جنایی علیه پریگوژین را به دلیل تحریک کودتا آغاز کرده و حکم بازداشت او را صادر کرده اند ، کاری که آنها فقط می توانند با تایید پوتین انجام دهند
این تقریبا تمام چیزی است که ما در حال حاضر می دانیم ، بنابراین برای دانستن جنبه های مختلف این کودرتا باید در نظر داشته باشید که در این لحظه ، تقریبا هیچ کس—شاید حتی مقامات در کرملین—دقیقا نمی داند چه اتفاقی در حال افتادن است. گزارش شده که پلیس و برخی از نیروهای نظامی در روستوف و مسکو در حالت آماده باش هستند و کاخ سفید می گوید که وضعیت را تحت نظر دارد...”

نگارنده: سالار مرادخانیا

نوشته های اخیر

دسته بندی ها