دولت کانادا فهرست زمین‌های فدرال برای مسکن و ابزار جدید برای سازندگان را معرفی کرد

 

تلاش‌ها همچنین برای فراخوان پیشنهادات مسکن در چندین شهر در جریان است

۲۵ آگوست ۲۰۲۴ - دارتموث، نوا اسکوشیا - خدمات عمومی و تدارکات کانادا

کانادا با بحران مسکن مواجه است که زندگی‌ها و جوامع را در سراسر کشور تحت تاثیر قرار داده است. برای اینکه کانادایی‌ها بتوانند به خانه‌هایی که نیازهایشان را برآورده کند و با قیمتی که بتوانند پرداخت کنند، دسترسی داشته باشند، باید خانه‌های بیشتری را با سرعت بیشتری ساخت.

در همین راستا، جناب ژان-ایو دوکلوس، وزیر خدمات عمومی و تدارکات، و جناب شان فریزر، وزیر مسکن، زیرساخت‌ها و جوامع، پنج ملک فدرال را که برای مسکن در دسترس هستند، به همراه یک ابزار جدید برای سازندگان به نام "بانک زمین عمومی کانادا" معرفی کردند که نخستین گام‌ها در راستای برنامه "زمین‌های عمومی برای خانه‌ها" محسوب می‌شود.

از امروز، ما بانک زمین عمومی کانادا را راه‌اندازی می‌کنیم که شامل ۵۶ ملک فدرال است که برای پشتیبانی از مسکن شناسایی شده‌اند، از جمله ۵ ملک جدید که اکنون برای اجاره در نظر گرفته شده و آماده پذیرش طرح‌های سازندگان هستند. این فهرست جدید به‌طور منظم در ماه‌های آتی رشد خواهد کرد و جزئیات بیشتری در مورد ملک‌های فهرست‌شده ارائه خواهد شد.

تحت برنامه جدید، ما با بخش مسکن و جوامع همکاری خواهیم کرد تا در هر مکانی که برای مسکن مناسب است، خانه‌سازی کنیم. در هر کجا که ممکن باشد، این کار را با اجاره بلندمدت نوآورانه انجام خواهیم داد و نه با فروش یک‌باره، تا اطمینان حاصل شود که هر مکان دارای مسکن مقرون‌به‌صرفه باشد و زمین‌های عمومی همچنان عمومی باقی بمانند.

برای ارائه بازخورد درباره بانک زمین و ملک‌های آن، دولت کانادا فراخوانی برای راه‌حل‌های مسکن برای جوامع از طریق یک پلتفرم امن آنلاین راه‌اندازی کرده است. نظرات ارائه شده، توسعه این املاک را شکل می‌دهند و شامل جلب توجه بیشتر مردم بومی و سازمان‌ها، سازمان‌های اجتماعی، سازندگان و سایر شرکا و ارائه‌دهندگان مسکن می‌شود.

شرکت زمین‌های کانادا یک بازیگر اساسی در توسعه زمین‌های فدرال است. مطابق با بودجه ۲۰۲۴، دولت ماموریت شرکت زمین‌های کانادا را برای ارائه راه‌حل‌های مسکن سریع‌تر تحت برنامه "زمین‌های عمومی برای خانه‌ها" توسعه و تطبیق خواهد داد.

شرکت زمین‌های کانادا، با همکاری شرکت وام مسکن و مسکن کانادا، فراخوانی برای پیشنهادات از سوی ارائه‌دهندگان مسکن برای دسترسی به برخی از املاک بانک زمین عمومی کانادا در شهرهای تورنتو، ادمونتون، کلگری، اتاوا و مونترال به صورت اجاره بلندمدت و با ارزش تخفیف‌خورده راه‌اندازی کرده است. اطلاعات دقیق پیشنهادات از طریق لینک‌های مستقیم در فهرست املاک در بانک زمین قابل دسترسی است.

علاوه بر این، دولت کانادا در حال تسریع فرآیند انحلال املاک واقعی خود است تا با سرعت سازندگان و نیاز فوری به ساخت خانه‌های مقرون‌به‌صرفه برای کانادا مطابقت داشته باشد. خدمات عمومی و تدارکات کانادا استانداردهای خدماتی را برای ارائه این املاک به شرکای علاقه‌مند برای اهداف مسکن اتخاذ خواهد کرد. اقدامات جدید تحت برنامه "زمین‌های عمومی برای خانه‌ها" در ماه‌های آتی اعلام خواهد شد.

نقل‌قول‌ها
«گزینه‌های مسکن موجود، قابل دسترس و مقرون‌به‌صرفه کمیاب هستند و افراد زیادی جای امنی برای زندگی ندارند. ما باید کارها را به شکل متفاوتی انجام دهیم و با همکاری یکدیگر خانه‌های بیشتری بسازیم و سریع‌تر. ما در حال رهبری یک تلاش تیمی کانادا برای باز کردن زمین‌های عمومی برای مسکن با سرعت و مقیاسی هستیم که نسل‌ها ندیده‌ایم، و از این املاک برای ساختن جوامع قوی‌تر و مسکن مقرون‌به‌صرفه‌تر برای نفع همه کانادایی‌ها بهره می‌گیریم.»

جناب ژان-ایو دوکلوس
وزیر خدمات عمومی و تدارکات

«ما باید خانه‌های بیشتری در کانادا بسازیم و یکی از بزرگترین هزینه‌ها در ساخت‌وساز، زمین است. با ساخت‌وساز بر روی زمین‌های عمومی، می‌توانیم ساخت را آسان‌تر کنیم و با اجاره دادن همان املاک، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که خانه‌های ساخته شده برای طولانی مدت مقرون‌به‌صرفه باقی می‌مانند.»

جناب شان فریزر
وزیر مسکن، زیرساخت‌ها و جوامع

حقایق 

  • در سال ۲۰۲۴، دولت کانادا برنامه «حل بحران مسکن: برنامه مسکن کانادا» را راه‌اندازی کرد که یک رویکرد بلندپروازانه در سراسر دولت برای حل بحران مسکن از طریق ساخت خانه‌های بیشتر، آسان‌تر کردن اجاره یا خرید خانه، و کمک به کانادایی‌هایی که توان خرید خانه را ندارند، ارائه می‌دهد.
  • یک جزء کلیدی از برنامه مسکن کانادا، برنامه "زمین‌های عمومی برای خانه‌ها" است. این برنامه شامل همکاری با تمام سطوح دولت، سازندگان خانه و ارائه‌دهندگان مسکن برای ساخت خانه‌ها، سریع‌تر، بر روی زمین‌های عمومی مازاد و استفاده‌نشده در سراسر کشور است.
  • برنامه "زمین‌های عمومی برای خانه‌ها" از هدف دولت برای باز کردن ۲۵۰,۰۰۰ خانه جدید تا سال ۲۰۳۱ حمایت می‌کند.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها