کانادا به سیاست موقت اجازه درخواست مجوز کار از داخل کشور برای بازدیدکنندگان پایان داد!!

اتاوا، ۲۸ آگوست ۲۰۲۴ — اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به سیاست موقتی که به بازدیدکنندگان اجازه می‌داد از داخل کانادا برای مجوز کار درخواست دهند، فوراً پایان داد.

این سیاست در آگوست ۲۰۲۰ توسط IRCC به منظور کمک به بازدیدکنندگانی که به دلیل محدودیت‌های مسافرتی ناشی از پاندمی کووید-۱۹ قادر به ترک کشور نبودند، معرفی شد. تحت این سیاست، بازدیدکنندگان در کانادا می‌توانستند بدون نیاز به خروج از کشور، برای مجوز کار درخواست دهند. علاوه بر این، اتباع خارجی که در ۱۲ ماه گذشته دارای مجوز کار بودند اما وضعیت خود را در کانادا به «بازدیدکننده» تغییر داده بودند، می‌توانستند در حالی که منتظر تصمیم‌گیری در مورد درخواست جدید مجوز کار خود هستند، به طور قانونی در کانادا کار کنند.

در حالی که این سیاست موقت قرار بود تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ ادامه یابد، IRCC به عنوان بخشی از تلاش‌های کلی برای تنظیم تعداد ساکنان موقت در کانادا و حفظ یکپارچگی سیستم مهاجرت، به این سیاست پایان می‌دهد. همچنین، IRCC از سوء استفاده برخی از افراد که از این سیاست برای فریب اتباع خارجی به کار بدون مجوز در کانادا استفاده می‌کردند، آگاه است.

IRCC همچنان به بررسی درخواست‌هایی که قبل از ۲۸ آگوست ۲۰۲۴ تحت این سیاست ثبت شده‌اند، ادامه خواهد داد.

 

این سیاست دولت کانادا هیچگونه ارتباطی با سیاست دولت در قبال ایرانیان و امکان تبدیل ویزای ویزیتور به اوپن ورک پرمیت ندارد!

 

نگارنده: سالار مرادخانیا

نوشته های اخیر

دسته بندی ها