گرفتن جاب آفر و ویزای کار، در زمانی که در استخر اکسپرس اینتری هستید.

برنامههای مهاجرت اقتصادی کانادا جزء لاینفک رشد بازار کار این کشور است و نزدیک به 100 درصد از کل افزایش نیروی کار ملی در سالهای اخیر را شامل میشود.

 

با توجه به نقش مهمی که مهاجرت در اقتصاد کانادا ایفا می‌کند، طرح‌های اشتغال اغلب به برنامه‌های مهاجرتی مرتبط می‌شوند تا به کارفرمایان کانادا کمک کنند تا موقعیت‌های خالی را پر کنند که ممکن است نتوانند برای آنها در داخل کشور استخدام کنند. یکی از مثال‌های کلیدی در این مورد، توانایی کارفرمایان برای استخدام نامزدها در مجموعه داوطلبان اکسپرس اینتری است.

 

چه زمانی کارفرمایان از طریق سیستم اکسپرس اینتری استخدام می کنند؟

کارفرمایان قبل از اینکه بتوانند یک تبعه خارجی را در استخر اکسپرس اینتری استخدام کنند، باید در زمینه‌های خاصی باشند و استانداردهای پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) را رعایت کنند.

به طور خاص از کارفرمایان باید:

اطمینان حاصل کنید که آنها برای موقعیتی استخدام می‌کنند که واجد شرایط کار ماهر است. کار ماهر شامل مشاغل طبقه‌بندی شده تحت سیستم TEER (آموزش، تحصیلات، تجربه و مسئولیت) کانادا به عنوان دسته 0،1، 2 یا 3 طبقه بندی مشاغل ملی (NOC)* است و نشان دهید که آنها نمی‌توانند شغل خود را در داخل کشور پر کنند، از جمله مدرکی که نشان دهد آگهی شغلی را در وب سایت بانک کار دولت کانادا و در «دو مکان دیگر» اعلام کرده است.

*سیستم NOC کانادا برای توصیف و طبقه‌بندی حرفه‌های موجود در داخل کشور استفاده می‌شود. این شامل سیستم TEER است که سپس سطوح شغلی را بر اساس آموزش، تجربه، تحصیلات و مسئولیت‌های مورد نیاز برای انجام نقش‌های شغلی متمایز می‌کند.

 

کارفرمایان چگونه از طریق اکسپرس اینتری استخدام می‌کنند؟

برای یافتن نامزدها و ارائه پیشنهادات شغلی از طریق اکسپرس اینتری، کارفرمایان در کانادا از ویژگی «تطابق شغلی» بانک ملی کار استفاده می‌کنند. بانک کار، پلتفرم فدرال برای آگهی‌های شغلی، علاوه بر مجموعه‌ای از خدمات و منابع مرتبط با استخدام، مانند ابزارهای برنامه‌ریزی شغلی، اطلاعات بازار کار و کمک‌های استخدام (از جمله موارد دیگر) است.

 

با ویژگی Job Match، سیستم Job Bank کار خواهد کرد تا پست شغلی کارفرما را با نمایه‌های درون سیستم که با شرح شغل در یک پست مطابقت دارد، جفت کند. هنگامی که این نامزدها شناسایی شدند (و فرآیندهای استخدام دنبال شد)، کارفرما می‌تواند انتخاب کند که آیا آنها را برای این موقعیت در نظر بگیرد یا خیر. توجه داشته باشید که ویژگی Job Match همه افراد موجود در سیستم Job Bank را در نظر می‌گیرد - نه فقط افرادی که در استخر اکسپرس اینتری هستند.

 

اگر یک کارفرما تصمیم بگیرد (پس از انجام تمام پیش شرط‌ها) که می‌خواهد به یک تبعه خارجی در استخر اکسپرس اینتری پیشنهاد شغلی بدهد، ممکن است ابتدا به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) نیاز داشته باشد. LMIAها ارزیابی‌های دولتی برای تعیین تأثیر استخدام یک تبعه خارجی بر بازار کار کانادا هستند. این سند باید یک نتیجه مثبت یا خنثی را برای حمایت از استخدام یک تبعه خارجی توسط یک کارفرمای کانادایی نشان دهد. همچنین شرایط خاصی وجود دارد که تحت آن LMIA مورد نیاز نیست.

 

هنگامی که LMIA تهیه شد (در صورت نیاز)، کارفرما باید طبق استانداردهای اکسپرس اینتری، یک پیشنهاد شغلی معتبر به نامزد ارائه دهد.

چگونه می توان افراد تازه وارد را برای شغل در حین حضور در استخر اکسپرس اینتری در نظر گرفت؟

تازه واردان در استخر اکسپرس اینتری که به دنبال استفاده از ویژگی «تطابق شغلی» Job Bank هستند باید:

یک نمایه اکسپرس اینتری معتبر با شماره پروفایل و کد اعتبارسنجی کارجو داشته باشد و

یک حساب Job Match ایجاد کنید (این حساب جدا از یک حساب Job Bank است، اگرچه خدمات تحت یک چتر قرار دارند). پلت فرم Job Match از کاربران می خواهد که هنگام ایجاد نمایه، اطلاعات Express Entry خود را وارد کنند.

کدهای تأیید اعتبار جوینده کار کدهایی هستند که توسط IRCC ارائه می‌شوند و به پروفایل‌های واجد شرایط اجازه می‌دهند تا جستجوی کار در کانادا را آغاز کنند. اینها (همراه با شماره نمایه) پس از ارسال یک نمایه معتبر به استخر اکسپرس اینتری ایجاد می‌شوند به داوطلبانی که کد اعتبارسنجی کارجو را دریافت نمی‌کنند، توصیه می‌شود با IRCC تماس بگیرند.

 

پس از راه‌اندازی و اتصال هر دو حساب، افراد تازه وارد با آگهی‌های شغلی در Job Bank مطابقت داده می‌شوند. کاندیداهای اکسپرس اینتری فقط به مدت بیش از 30 روز آگهی‌های شغلی آگهی شده در Job Bank نشان داده می‌شوند.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها