IRCC روش جدیدی را برای محاسبه زمان پردازش برای برخی از برنامه ها معرفی می کند



در یک اطلاعیه اخیر توسط پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) آمده است که این اداره اکنون زمان های پردازش پیش بینی شده را به صورت آنلاین با استفاده از زمان های پردازش آینده نگر منتشر خواهد کرد.
این برای کمک به متقاضیان برای پیش بینی مدت زمان مورد نیاز برای پردازش درخواست های خود است.
زمان‌های پردازش به‌روز برای چندین برنامه مهاجرتی با حجم بالا از جمله:
کلاس تجربه کانادایی (اکسپرس اینتری)
برنامه نامزدهای استانی (اکسپرس اینتری و غیر اکسپرس اینتری)
کارگران ماهر فدرال (Express Entry)
کارگران ماهر کبک
کمک های شهروندی
گواهی شهروندی (اثبات تابعیت)
همسر یا شریک زندگی مشترک در داخل کانادا
همسر، شریک زندگی مشترک یا شریک زناشویی که در خارج از کانادا زندگی می کنند
پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ


تغییر نحوه محاسبه زمان پردازش در گزارشی از سوی دفتر حسابرسی کل در اکتبر گذشته به عنوان ضروری اعلام شد. در این گزارش چندین توصیه در رابطه با نحوه محاسبه زمان پردازش برنامه توسط IRCC و ارتباط آن با مشتریان ارائه شده است.

به طور خاص، این گزارش می گوید که "اطلاعات آنلاین در مورد زمان پردازش باید برای همه برنامه های روابط عمومی، با در نظر گرفتن حجم، و سن، برنامه های موجود در موجودی ارائه شود."

این به‌روزرسانی نحوه محاسبه زمان‌های پردازش یکی از اولین گام‌های IRCC برای رسیدگی به بسیاری از توصیه‌های گزارش است. استانداردهای خدمات به روز شده را می توان تا پایان سال جاری انتظار داشت.

استانداردهای خدمات مدت زمانی است که IRCC برای صدور تصمیم نهایی در مورد یک درخواست معقول می داند. استاندارد خدمات بسته به نوع برنامه متفاوت است. به عنوان مثال، درخواست های حمایت از همسر دارای استاندارد خدمات 12 ماهه است در حالی که درخواست اقامت دائم از طریق برنامه اکسپرس انتری نباید بیش از شش ماه طول بکشد.

زمان‌های پردازش آینده‌نگر چگونه کار می‌کنند؟
IRCC می‌گوید این روش تخمین زمانی که برای صدور تصمیم نهایی در مورد یک درخواست طول می‌کشد، بر اساس تعداد کل درخواست‌های موجود در صف و تعداد درخواست‌هایی است که بخش انتظار دارد پردازش کند.

این اشاره می کند که بسته به متغیرهایی از جمله فضاهای پذیرش در برنامه سالانه سطوح مهاجرت، ظرفیت پردازش و تغییرات فصلی در انواع درخواست های دریافتی می تواند متفاوت باشد.

از لحاظ تاریخی، IRCC زمان‌های پردازش را بر اساس مدت زمانی که درخواست‌های قبلی برای تکمیل یا صدور تصمیم نهایی صرف کرده‌اند، تخمین زده است. این دپارتمان می‌گوید زمان‌های پردازش معکوس را بر اساس مدت زمان پردازش 80 درصد درخواست‌ها در 6 ماه گذشته برای برنامه‌های اقامت دائم و 8 یا 16 هفته برای برنامه‌های اقامت موقت تعیین می‌کند.

این روش همچنان برای درخواست های اقامت موقت مانند مجوزهای تحصیلی، مجوزهای کاری و ویزای بازدید کننده قابل اجرا خواهد بود.

آیا باید دوباره درخواست داد؟
IRCC به مشتریانی که قبلاً برای یکی از برنامه‌ها با استفاده از روش جدید زمان پردازش درخواست داده‌اند توصیه می‌کند که دوباره درخواست نکنند. می‌گوید: «اگر قبلاً درخواست داده‌اید، به جلوی صف نزدیک‌تر هستید. درخواست‌ها همچنان به ترتیبی که ما دریافت می‌کنیم پردازش می‌شوند و در بیشتر موارد، برای تصمیم‌گیری نهایی بیشتر از زمان پردازش آینده‌نگر جدید منتظر نخواهید ماند.»

نگارنده: ارزو میرآقاسی خانی

نوشته های اخیر

دسته بندی ها