کانادا تدابیر ویژه ای را که برای کمک به کارفرمایان جهت استخدام کارگران خارجی موقت در نظر میگیرد.

 

کانادا تدابیر ویژه ای را که برای کمک به کارفرمایان جهت استخدام کارگران خارجی موقت در نظر میگیرد.

امروزه، وزیر مهاجرت کانادا ، رندی بواسونالت، تغییراتی را در نقشه راه مسیر های موقت نیروی کار خارجی حهت کمک به کارفرمایان برای رفع کمبودهای کلیدی نیروی کار از طریق برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) اعلام کرد.

نقشه راه ، مسیر های موقت نیروی کار خارجی اقدامی مستمر برای توانمندسازی بهتر کارفرمایان جهت پاسخگویی بهتر به شرایط کار و اقتصادی در کانادا که در مواجهه با بحران است، البته این فرایند با تنظیم TFWP است.

اطلاعیه امروز تغییرات زیر را در نقشه را در مسیر های موقت نیروی کار خارجی ایجاد یا حفظ کرده است:

مسیر های ورود کارکنان موقت نیروی کار خارجی:

• کارفرمایان در هفت بخش منتخب (تولید مواد غذایی، تولید محصولات چوبی، تولید مبلمان و محصولات مرتبط، اسکان و خدمات غذایی، ساخت و ساز، بیمارستان ها، و مراکز پرستاری و مراقبت های مسکونی) ممکن است به استخدام حداکثر 30 درصد از نیروی کار خود ادامه دهند.

موقعیت های دستمزدی از طریق TFWP:

• سقف مدت استخدام دو ساله برای پست های زیر حداقل دستمزد استانی یا منطقه ای حفظ خواهد شد.

• ارزیابی‌های تاثیر بازار کار (LMIAs) اکنون از حداکثر 18 ماهه قبلی به حداکثر 12 ماه اعتبار کاهش یافته است.

و

• از اول ژانویه 2024، کارفرمایان ملزم به بررسی سالانه دستمزد کارگران موقت خارجی خود خواهند بود تا اطمینان حاصل کنند که این دستمزدها با نرخ های دستمزد رایج برای شغل و منطقه کاری آنها قابل مقایسه است.

همه این اقدامات تمدید شده قرار است تا 30 آگوست 2024 اعمال شوند البته در صورت لزوم با پیش بینی تنظیم آنها با توجه به بازار کار و شرایط اقتصادی انجام میشود.

در حالی که کانادا پس از همه‌گیری کووید-19 پیشرفت‌های مهمی در رفع کمبودهای تاریخی نیروی کار داشته است، چندین بخش (مانند موارد ذکر شده در بالا) همچنان با کمبود مداوم کارگر مواجه هستند - که این کشور نمی‌تواند در داخل کشور آن را حل کند. با انعکاس این واقعیت، نرخ بیکاری در ماه سپتامبر 5.5 درصد بود، رقمی که در سه ماه گذشته با وجود رکوردهای مهاجرت ثابت مانده است. در واقع، تقاضای کارفرمایان برای TFWP در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته تقریباً 40 درصد افزایش یافته است که بیشتر نشان دهنده وجود مشاغل خالی مداوم است.

برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) چیست؟

یکی از دو برنامه چتر حمایتی مجوز کار در کانادا، TFWP، از راه های  پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) برای رفع کمبود نیروی کار داخلی از طریق مهاجرت است.

تحت این برنامه (که بیشتر شامل جریان های کشاورزی، جریان های مراقبین زنده و جریان های کارگران خارجی با دستمزد بالا و پایین)، ممکن است اتباع خارجی توسط شرکت های کانادایی برای کار در کانادا استخدام شوند. با این حال، کارفرمایان به ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) نیاز دارند، یک فرآیند تأیید رسمی و سندی که دولت کانادا از آن برای ارزیابی اینکه آیا یک PR یا شهروند کانادایی می‌توانست برای همان نقش استخدام شده باشد، استفاده می‌کند.

اگر یک LMIA با یک تصمیم مثبت یا خنثی بازگردد ، ممکن است یک کارگر خارجی استخدام شود - اما اگر تصمیم این باشد که استخدام توسط LMIA پشتیبانی نشود ،درخواست مجوز کار رد می شود . مجوزهای کار با پشتیبانی LMIA به یک کارفرمای خاص و یک صنعت گره خورده است.
انطباق کارفرما بخش کلیدی برنامه است. نه تنها دولت کانادا سوابق آنلاین کارفرمایانی که با استانداردهای TFWP (مربوط به دستمزد، شرایط کار، حقوق کارگران و غیره) مطابقت ندارند، نگهداری می کند بلکه همچنین یک برنامه ایمنی برای کارگران آسیب پذیر که بخشی از این برنامه هستند، ایجاد کرده است.

IRCC علاوه بر این، پایلوت کارفرمای شناخته‌شده (REP) را راه‌اندازی کرده است تا روش‌های LMIA را برای کارفرمایان مورد اعتمادی که سوابق کاری عالی در این برنامه دارند، ساده‌سازی کند که این نشان‌دهنده اهمیتی است که این کارگران در پر کردن موقعیت‌های شغلی دائمی دارند.

 

نگارنده: مهرنوش مرتضی

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها