مشاغل مورد نیاز جدید اکسپرس اینتری کانادا

12/4/1402

در 31 می، شان فریزر، وزیر مهاجرت، راه اندازی قرعه کشی های انتخابی بر طبقه بندی محور، را برای نامزدهای اکسپرس انتری اعلام کرد.

 

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تایید کرده است که، اولین دور قرعه کشی طبقه بندی محور برای حرفه های STEM (مهندسی – ریاضیات – تکنولوژی) در این هفته برگزار می شود. هفته گذشته، IRCC اولین دور قرعه کشی اکسپرس اینتری مبتنی بر دسته بندی را برگزار کرد، و از کارکنان مراقبت های بهداشتی دعوت کرد.

اداره مهاجرت کانادا اولویتی را برای داوطلبان اکسپرس اینتری که تسلط قوی به زبان فرانسوی، یا تجربه کاری در زمینه های زیر دارند، قرارداده است.

مراقبت های بهداشتی.

حرفه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM).

مشاغلی مانند نجار، لوله کش و پیمانکاران.

حمل و نقل.

کشاورزی و کشاورزی و مواد غذایی.

این دسته‌ها بر اساس اطلاعات مربوط به کمبودها و پیش‌بینی‌های بازار کار، و ورودی‌های دریافتی از سازمان های همکار با اداره مهاجرت، استان‌ها و مناطق و در سراسر کشور انتخاب شدند.

چرا مشاغل STEM انتخاب شدند؟

Statistics Canada در پایان سال 2022 گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه شکافی در مهارت های مورد نیاز، در نیروی کار STEM کانادا وجود دارد. این شکاف به دلیل نرخ بالای بازنشستگی و پیشرفت تکنولوژی،  اتوماسیون مشاغل و زندگی روزمره است.

 

در پایان سه ماهه چهارم سال 2022، رده خدمات حرفه ای، علمی و فنی دارای 56915 شغل خالی در کانادا بود.

یکی از اجزای بودجه فدرال 2023، سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری برای حمایت از ساخت پروژه های زیرساختی بزرگ انرژِی پاک است، که به نوبه خود منجر به افزایش تقاضا برای کارگران در بخش فناوری می شود.

بخش هوش مصنوعی کانادا نیز در حال رشد است که باعث، افزایش تقاضا برای کارگران فناوری شده است. شاخص جهانی هوش مصنوعی نشان می دهد که کانادا، به دلیل رقابت پذیری جهانی در نوآوری، اجرا و سرمایه گذاری IV رتبه چهارم را دارد.

علاوه بر این، بسیاری از مشاغل STEM در مقایسه با سایر بخش ها مزیت های رقابتی ارائه می دهند. در سال 2021، متوسط بودجه تخصیص داده شده برای این بخش، 90252 دلار بود که بسیار بالاتر از میانگین 69311 دلار کانادا است. علاوه بر این، در پایان سه ماهه چهارم سال 2022، متوسط دستمزد پرداختی در این مشاغل STEM 35.80 دلار بود که در بخش‌های دیگر مانند مسکن و خدمات غذایی بیش از دو برابر بود.

چه کسانی واجد شرایط رده مشاغل STEM هستند؟

برای واجد شرایط بودن تحت دسته بندی جدید برای متخصصان STEM، باید:

واجد شرایط بودن یکی از برنامه های اکسپرس اینتری، (برنامه کارگران ماهر فدرال، یا کلاس تجربه کانادایی، یا برنامه تجارت ماهر فدرال)

در 3 سال گذشته حداقل 6 ماه سابقه کار مداوم در یکی از مشاغل ذکر شده را جمع آوری کرده باشید.

رعایت سایر الزامات تعیین شده توسط اداره مهاجرت.

 

نگارنده: سبا نوروزیان

نوشته های اخیر

دسته بندی ها