​تحصیل با ویزای کار در کانادا، سوپرایز مهاجرتی شان فریزر!

پنجشنبه ۸/4/1402 - June 29 2023

از این پس دارندگان ویزای کار کانادا میتوانند همزمان با کار در کانادا تحصیل کنند!

شان فریزر، وزیر مهاجرت -پناهندگی و شهروندی کانادا در تاریخ June 26 اخبار مهم و شیرینی را، برای متقاضیان مهاجرت به کانادا اعلام کرد که شامل ایجاد شرایط تحصیل در کانادا، برای دارندگان ویزای کار میباشد.
بر اساس این برنامه، اداره مهاجرت کانادا به دارندگان ویزای کار این کشور اجازه میدهد که، در رشته های تحصیلی که به آنها کمک میکند در حرفه و شغل خود پیشرفت کنند، مشغول به تحصیل گردند.
پیش از این افرادی که علاقه داشتند در زمان کار در کانادا، تحصیل و آموزش را نیز در برنامه روزانه خود داشته باشند، مکلف بودند که صرفا در برنامه های تحصیلی و دوره های آموزشی ۶ ماهه و یا کوتاهتر شرکت کنند، که این خود مانع بزرگی برای پیشرفت مهاجران به کانادا با ویزای کار به شمار میرفت.
این شرایط جدید در دولت کانادا تا ۳ سال برای دارندگان ویزای کار وجود خواهد داشت. در واقع میتوان گفت اداره مهاجرت کانادا به این طرح بطور آزمایشی نگاه میکند.
این شرایط برای افرادی است که ویزای کار معتبر دارند و در حال حاضر در خاک کانادا میباشند، البته برای شروع تحصیل در کانادا باید طول دوره آموزشی آنها، با میزان زمان باقی مانده از ویزای کار انها مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت باید برای تمدید ویزای کار خود و یا، برای دریافت ویزای تحصیلی اپلای کنند.
این برنامه دولت کانادا برای دارندگان ویزای کار کانادا دو امتیاز در بر دارد.
اول اینکه با تحصیل در کانادا میتوانند به توانایی های خود بیافزایند و ، شرایط آینده خود را بهبود ببخشند.
دوم اما با تحصیل در کانادا نمره جامع CRS آنها نیز افزایش پیدا میکند. این بدین معناست که شرایط بسیار راحت تری برای ورود به برنامه های اکسپرس انتری کانادا در پیش رو خواهند داشت.
دولت کانادا امیدوار است با ایجاد این طرح جامع، اتباع خارجی خود را توانمند کنند تا بتوانند مهارت های شغلی و علمی خود را، برای دستیابی به اهداف و رویا های خود بهبود ببخشند و در عین حال بتوانند منبع بلقوه ای از افراد متخصص را برای بازار کار خود فراهم کرده باشند. انها قصد دارند با حذف موانع آموزشی بتوانند، در های ورود را برای پزشکان و پرستاران و سایر متخصصین با کانادا را بگشایند. این اقدام دولت کانادا میتواند به کمبود های حیاتی در بازار کار کانادا کمک چشم گیری کند.


نگارنده: سالار مرادخانیا

نوشته های اخیر

دسته بندی ها