فشار نمایندگان انگلستان برای کاهش جمعیت مهاجران به این کشور

12/4/1402

نمایندگان حزب محافظه کار جناح راست از ریشی سوناک خواسته اند تا، برای کاهش مهاجرت اقداماتی را اتخاذ کند و گفته اند که این سیستم "بیش از حد باز و انعطاف پذیر است" است.

گروه محافظه‌کاران جدید، متشکل از 25 نماینده سمت راست حزب، در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، تعدادی پیشنهاد از جمله پایان دادن به طرح روادید موقت برای کارکنان بخش کادر درمان و محدود کردن تعداد پناهندگان را، به نخست‌وزیر ارائه خواهد کرد.

این گروه که شامل معاون رئیس حزب، لی اندرسون است، گفت که کاهش تعداد مهاجرانی که به کشور می آیند بخش مهمی از پیروزی های حزب محافظه کار ،در به اصطلاح کرسی های دیوار قرمز در سال 2019 بوده است و سطح فعلی دارای "پبامد های بی ثبات کننده اقتصادی و فرهنگی است.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که به این وعده عمل کنیم. رأی دهندگان در سال 2016 از برگزیت حمایت کردند و انتظار داشتند که مهاجرت کاهش یابد.

 

ما اکنون در خطر از بین بردن اعتماد عمومی هستیم، به ویژه در میان کسانی که برای اولین بار در سال 2019 به حزب محافظه کار رای دادند.

 

این سند در حالی ارائه می شود که فشارها از درون حزب خود بر نخست وزیر ،بر سر سیاست های مهاجرتی او افزایش یافته است.

مهاجرت خالص به 606000 نفر در سال گذشته افزایش یافت (بالاترین رقم ثبت شده) علیرغم وعده های متعدد محافظه کاران در 13 سال گذشته برای کاهش این آمار. من فکر می کنم که داشتن سطحی از بحث در حزب پارلمانی درباره آینده سیاست مهاجرتی ما سالم است، و ما با کمال مخالفت هایی که با او داریم،کاملاً از نخست وزیر حمایت می کنیم.»

 

 

آقای سوناک همچنین در دادگاه ها به خاطر سیاست خود برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی با مشکل روبرو است، زیرا دادگاه استیناف این هفته تصمیم گرفت که برنامه دولت برای فرستادن افراد به رواندا غیرقانونی است.

 

 

اما نویسنده گزارش، نماینده حزب محافظه کار، تام هانت، اصرار داشت که این تلاشی برای به چالش کشیدن نخست وزیر نبود، در عوض گفت که این یک "سند سازنده" است.

 

او به بی بی سی گفت: "ما بالاخره کنترل سیستم مهاجرتی خود را به دست آوردیم. ما به حرکت آزاد اتحادیه اروپا پایان دادیم."

محافظه‌کاران جدید ادعا می‌کنند که پایان دادن به طرح ویزای کارمند های کادر درمان، می‌تواند تعداد مهاجران را بیش از 80000 نفر کاهش دهد و می‌گوید که این امر، باید موقتی برای کمک در طول همه‌گیری کورونا میبود.

 

آنها همچنین خواستار افزایش آستانه حقوق ویزای کار ماهر به 38000 پوند هستند.

آقای هانت گفت: "ما باید از اعتیاد به نیروی کار ارزان از خارج دور شویم. ما باید روی نیروی کار خودمان سرمایه گذاری کنیم."

کاری که ما باید انجام دهیم این است که افراد را در این کشور مهارت دهیم تا مطمئن شویم، که کارگران کافی برای ارائه خدمات مورد نیاز خود داریم."

 

وی به اطلاعیه دولت در مورد برنامه بلندمدت نیروی کار NHS اشاره کرد و گفت: «به طور قابل توجهی روی نیروی کار ما، در اینجا سرمایه گذاری خواهد کرد، هم به منظور حفظ کارکنان و هم برای جذب آنها و هم به کارگیری اقدامات فنی و استفاده از مزایای فناوری، به منظور اطمینان از مراقبت از مردم در سراسر کشور."

 

این گروه همچنین خواهان یک سقف 20000 نفری برای اسکان مجدد پناهجویان به عنوان یک تاکتیک دیگر است . اگرچه آنها می‌گویند که می‌توان آن را "برای پاسخ به شرایط اضطراری پیش‌بینی نشده، مانند یک بلای طبیعی یا جنگ" برداشت.

 

نگارنده: سالار مرادخانیا

نوشته های اخیر

دسته بندی ها