نخست وزیر انگلستان: انگلستان،بهشت کسب و کارهای نوپاست

نخست‌وزیر بریتانیا (ریشی سوناک) دلایلی را برای اینکه چرا بریتانیا، یکی از بهترین مکان‌های جهان برای شروع یک کسب و کار فناوری است توضیح میدهد:
 
1- در دهه اخیر، بریتانیا 134 شرکت یونیکورن فناوری را ایجاد کرده است یونیکورن فناوری، شرکتی است که خصوصی است و ارزش آن بیش از 1 میلیارد دلار است. تا این لحظه در سال 2023، بریتانیا در رتبه سوم جهانی برای میزان سرمایه‌گذاری سرمایه‌وری قرار دارد که، نشان می‌دهد شرایط در بریتانیا برای کسب و کارهای فناوری رشد و پیشرفت مناسب هستند.
2- بالاترین 25 سازمان بیوفارما در بریتانیا فعالیت می‌کنند. ما بزرگترین بخش علوم زیستی در اروپا را ساختیم که محل برگزاری بالاترین 25 سازمان جهانی بیوفارما است.
3- ما دانشگاه‌های علوم بهترین جایگاه را در سراسر جهان داریم. بریتانیا محل 4دانشگاه برتر جهان، دومین بالاترین کشور جهان، طبق رتبه‌بندی QS است.
4- د ر سال 2022، استارتاپ‌های بریتانیا بیش از 31 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری سرمایه‌وری دریافت کردند. این مقدار بیش از 9برابر مقدار دهه گذشته است.
5- بریتانیا کمترین مالیات شرکتی را در G7 داردنرخ 25درصد مالیات شرکتی، در بریتانیا کمترین مالیات شرکتی در G7 و چهارمین کمترین مالیات شرکتی در G20 است.
6- ما یکی از بخش‌های اجازه سرمایه‌گذاری بخشی فراوان در سازمان OECD داریم.
7- ما سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه را با افزایش 5بیلیون پوند، تا سال 2024به 20بیلیون پوند در سال افزایش می‌دهیم.
8- ما ویزای جدید و جذابی برای رقابت جهانی داریم ما ویزای جدید و جذابی را، برای جذب بهترین استعدادها از سراسر جهان معرفی کرده‌ایم.
9- بریتانیا محل نیمی از یونیکورن‌های فینتک اروپا استاین باعث می‌شود ما، دومین کشور بزرگ جهان در بخش فینتک باشیم. در واقع، سال گذشته بخش فینتک ما بیشترین سرمایه‌گذاری را نسبت به سیزده کشور اروپایی دیگر جذب کرد.
بنابراین، اگر شما یک نوآور فناوری هستید و به خودتان می‌پرسید که چرا باید این کشور را، برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید؟
زیرا دولت ما در حال ساختن رژیم مالیاتی بسیار حمایتی، از سرمایه‌گذاری است و بهترین مکان در اروپا برای جذب سرمایه است.
من هرگز، از ترویج بریتانیا به عنوان بهترین مکان برای انجام کسب و کار در جهان دست برنمی‌دارم.
نخست وزیر ریشی سوناک.


نگارنده:زهرا مهدوی

نوشته های اخیر

دسته بندی ها