گسترش مسیرهای تبدیل به اقامت دائم در استرالیا

​​

یکشنبه 28/3/1402 - SONDAY 5/6/2023

افزایش در آستانه درآمد موقت مهارت‌های کاری (TSMIT) به 70،000 دلار و گسترش مسیرهای تبدیل به اقامت دائم:

وزیر امور داخلی ، خانم کلیر اونیل، افزایش در آستانه درآمد موقت مهارت‌های کاری (TSMIT) را اعلام کرد. همچنین، وی مسیرهای گسترده برای اقامت دائم برای صاحبان ویزای موقت مهارتی حامی کارفرما را نیز اعلام کرد.
 
افزایش در آستانه درآمد مهاجرت موقت مهارتی:
از تاریخ 1 ژوئیه 2023، آستانه درآمد موقت مهارت‌های کاری (TSMIT) از 53،900 دلار به 70،000 دلار افزایش خواهد یافت. درخواست‌های نامزدی جدید از این تاریخ باید با آستانه جدید TSMIT به ارزش 70،000 دلار یا نرخ بازار سالانه مطابقت داشته باشند، هر کدام که بیشتر باشد. این تغییر بر روی صاحبان ویزای موجود و نامزدهای ثبت‌نام شده قبل از 1 ژوئیه 2023 تأثیری نخواهد داشت.
 
گسترش مسیرهای تبدیل به اقامت دائم:
تا پایان سال 2023، بسته نامزدی کارفرمایی (ویزای زیرگروه 186) در حالت انتقال از اقامت موقت به دائم برای تمام صاحبان ویزای TSS (Temporary Skill Shortage) قابل دسترس خواهد بود، در صورتی که کارفرمایان آنها را حمایت کنند.
درخواست‌دهندگان باید در شغلی که برای ویزای TSS خود نامزد شده‌اند، به کار خود ادامه دهند. با این حال، شغل‌ها به لیست مهارتی بلندمدت و استراتژیک (MLTSSL) محدود نخواهند شد. ما شرایط واجد شدن برای بسته انتقال از اقامت موقت به دائم را از سه سال به دو سال کار با کارفرمای حامی کاهش می‌دهیم. درخواست‌دهندگان باید به تمامی مقررات دیگر بسته نامزدی و ویزای بسته انتقال از اقامت موقت به دائم کارفرمایی (Employer Nomination Scheme) نیز برآیند.
برای فراهم کردن این مسیرها، دولت همچنین محدودیت تعداد درخواست‌های ویزای TSS در حالت کوتاه مدت را برای صاحبان ویزا در استرالیا برداشته است. این تدبیر موقتی برای کمک به افرادی که در حال حاضر در استرالیا هستند و به طور معمول باید به خارج از کشور بروند تا درخواست‌های ویزای بیشتری را ارائه دهند، اتخاذ شده است.
این تغییرات با تعهد دولت در نشست شغل و مهارت در سپتامبر 2022 برای گسترش مسیرهای تبدیل به اقامت دائم برای کارگران مهارت‌دار موقت حامی مطابقت دارد. این تغییرات دسترسی به اقامت دائم را برای تمامی افراد برابرتر می‌کنند. همچنین، برای صاحبان ویزای TSS و کارفرمایانشان در مورد مسیرهای تبدیل به اقامت دائم در دسترس، اطمینان بیشتری فراهم می‌کنند. کارفرمایان می‌توانند با اطمینان بیشتری از مسیر تبدیل به اقامت دائم حامی کارگران مهارت‌دار برای گسترش دادن مهارت‌های خود استفاده کنند.

نگارنده: زهرا مهدوی

نوشته های اخیر

دسته بندی ها