مهاجرت مشاغل هوش مصنوعی به آمریکا

 

رئیس جمهور بایدن، روز دوشنبه فرمان اجرایی مهاجرت از طریق هوش مصنوعی را امضا کرد تا جذب استعدادهای هوش مصنوعی خارجی، برای ایالات متحده و افزایش رقابت پذیری در آمریکا را تسهیل کند.

در اینجا خلاصه ای از پیشنهادات کلیدی برای کاهش موانع مهاجرت افراد با مهارت بالا، با بینش مجمع دانشمندان آمریکایی،که یک اتاق فکر غیرانتفاعیست ، آورده شده است.

 

برنامه جذب استعدادهای هوش مصنوعی جهانی
این بند به وزارت امور خارجه دستور می دهد تا یک «برنامه جهانی جذب استعدادهای هوش مصنوعی» را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای محققان سطح بالای هوش مصنوعی ایجاد کند.

 

لیست مهارت های تبادل J-1 به روز شود
به‌روزرسانی و گسترش فهرست مهارت‌ها برای بازدیدکنندگان تبادل J-1 برای همگام شدن با بازار کار در حال تحول جهانی و پر کردن شکاف‌های مهارتی در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی.

 

ساده سازی تمدید ویزا
این فرمان اجرایی به محققان تحقیقاتی J-1 و دانشجویان ویزای F-1 STEM اجازه می‌دهد تا روادید خود را از داخل ایالات متحده تمدید کنند و این روند را ساده‌تر کرده و زمان پردازش را برای حدود 450000 دانشجوی بین‌المللی کاهش می‌دهد.

 

مدرن سازی قوانین  ویزای H-1B
این دستور به دنبال مدرنیزه کردن قوانین ویزای H-1B است که از طریق ایجاد آسان‌تر تغییر شغل برای کارگران خارجی و ساده‌سازی فرآیند تمدید، بیش از 500000 دارنده ویزای H-1B از آنها سود می‌برد.

 

به روز رسانی های راهنمای سیاست
این دستور، مسیرها را برای متخصصان هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور مدرن می‌کند و معیارهای ویزا را فراگیرتر می‌کند و ورود بنیان‌گذاران استارت‌آپ را تسهیل می‌کند.

 

به روز رسانی "برنامه A".
«برنامه الف» فهرستی از مشاغلی است که وزارت کار (DOL) تشخیص داده است که به اندازه کافی کارگر آمریکایی برای پر کردن موقعیت‌های آزاد وجود ندارد. این فرمان اجرایی به دنبال به روز رسانی فهرست، افزودن یا حذف مشاغل برای بازتاب بازار کار در حال تغییر است.

 

 

ساده سازی خدمات ویزا
این دستور با کاهش زمان پردازش و اطمینان از در دسترس بودن مستمر قرار ملاقات‌های ویزا، ورود کارگران در زمینه‌های فناوری نوظهور را به ایالات متحده آسان‌تر می‌کند.

 

نگارنده: سالار مرادخانیا

نوشته های اخیر

دسته بندی ها